Svaka tvrtka ima svoju reputaciju, radili vi na njoj ili ne. Za izgradnju te reputacije zaslužni su zaposlenici i kupci koji grade sliku o vašem brendu prema onome što ste im ponudili i komunicirali na tržištu. S obzirom da na izgradnju vlastite slike o svom brendu možete utjecati sami, pokušajte kreirati ono najbolje i najtransparentnije. U ovom članku vam nastojimo objasniti što je employer branding i kako on može pomoći da vaš tvrtka prosperira.
Employer branding je način na koji tvrtka privlači kvalitetne kandidate za posao i uspješno zadržava postojeće. Kroz employer branding promovirate kulturu i prednosti rada u vašoj tvrtki, čime se pozicionirate kao jedno od poželjnih mjesta za rad.
Employer branding definira esenciju vaše tvrtke, što je čini jedinstvenom i za što se zauzima. Komunicira da je vaša organizacija dobar poslodavac i odlično mjesto za rad. Ako to učinite dobro, employer branding će podići prašinu unutar vaše tvrtke te privući motivirane kandidate i mnogo sretnih zaposlenika. Zaposlenici će svakako pričati o pozitivnom iskustvu koje su stekli u vašoj tvrtki i time privući ostale talente, klijente, kupce i investitore.
Cilj employer brandinga nije privući što više prijava za posao, već više kvalitetnih. Uspješnost je veća kada zaprimite 20-30 kvalitetnih prijava, nego stotinjak koje nisu relevantne ponuđenim radnim pozicijama. Važni od ciljeva su i smanjenje troškova te kraće vrijeme zapošljavanja. Također, jedan od najvećih ciljeva je manja stopa odlaska zaposlenika. Odličan i stalan tim je danas prava rijetkost, dobrim employer brandingom uspješnije ćete zadržati sretne i motivirane zaposlenike.
EVP obuhvaća misiju, vrijednosti i kulturu vaše tvrtke i daje zaposlenicima snažan razlog da rade za vas. EVP je sve što vaša tvrtka može ponuditi kao poslodavac, u zamjenu za sve vještine i iskustvo koje vaši zaposlenici imaju.
Tvrtke imaju mnogo koristi od dobro osmišljenog EVP-a koji se često komunicira s potencijalnim i trenutnim zaposlenicima. Snažan EVP može privući i zadržati najbolje zaposlenike, pomoći u određivanju prioriteta i ciljeva tvrtke te pomoći u ponovnom angažiranju zaposlenika koji su doživjeli burnout.
EVP uključuje:
Kada definirate prednosti svoje tvrtke, lakše je izbrusiti EVP. Redovno provjeravajte tržišnu poziciju, komunikacijske vrijednosti i kulturu vaše tvrtke. Pratite zadane ciljeve te vodite evidenciju koji su talenti potrebni za postizanje tih ciljeva.
Vjerojatno već znate koja je pozicija vašeg brenda na tržištu, ali možda niste svjesni kako kupci ili sadašnji zaposlenici gledaju na vaše proizvode ili usluge. Predlažemo da provedete internu analizu i istraživanje među svojim zaposlenicima, no i detaljnije istraživanje tržišta prema kupcima. Istraživanje može biti online anketa putem društvenih mreža. Uočite što dobro radite i evidentirajte područja u kojima se trebate poboljšati. Posebno obratite pozornost o procesu zapošljavanja talenata kako biste otkrili načine za poboljšanje.
Skicirajte EVP koji jasno komunicira vrijednosti vašeg brenda. EVP treba biti u skladu s vašim brendom i direktno komunicirati vašim zaposlenicima.
Vaši zaposlenici također oblikuju vrijednosti vaše tvrtke, postižu vaše ciljeve i manifestiraju misiju i viziju vaše tvrtke. Bez njihovog sudjelovanja, vaš employer branding ne bi postojao. Nekoliko načina za angažiranje zaposlenika:
Oglasi za posao su najčešće prvi kontakt koji kandidati imaju s vašom tvrtkom, stoga su idealan način za promoviranje vašeg brenda. Oglas za posao trebao bi privući talente koje tražite, stoga oživite vaš brend kroz oglas za posao. Također, optimizacija teksta za tražilice je izrazito važna. Bez ključnih riječi, idealni kandidat vas možda neće pronaći.
Ako se bavite marketingom, onda ste upoznati s frazom: “Content is King”. Sadržaj je odlična strategija da se istaknete iz mase. Kandidati vrlo često provjere blog tvrtke kako bi vas upoznali na ljudskoj razini prije intervjua za posao. Možete pisati o novostima u tvrtki, vašoj poslovnoj kulturi, edukativnom sadržaju i slično. Blog također može služiti da istaknete jedinstvene pogodnosti koje vaša tvrtka nudi, programe i procese rada.
U današnje digitalno doba skoro svaki kandidat provjeri recenzije tvrtke. Tako također možete uočiti i poneku negativnu recenziju. Nažalost, ne možete kontrolirati anonimne recenzije, no možete odgovoriti na njih i time poboljšati svoj imidž i komunikacijske vrijednosti. 62% tražitelja posla navodi da se njihov stav o tvrtki promijenio kada su vidjeli da je tvrtka odgovorila na negativnu recenziju. Stoga, obratite pozornost što ljudi govore o vašem brendu i ne ustručavajte se reagirati.
Poput SEO-a, employer branding nije sprint, već maraton. To je proces koji zahtijeva predanost. Nakon što odradite ove prve korake, slobodno nastavite sa zahtjevnijim employer branding projektima.
Imate pitanja? Javite nam se!
Pojasnit ćemo vam prednosti rada s agencijom te kako vam marketinška agencija može uštedjeti i… Pročitaj više
7 ključnih koraka za uspješnu realizaciju Crnog petka Black Friday je kolokvijalan naziv za petak… Pročitaj više
Donosimo vam zanimljive brainstorming primjere te prednosti tehnika za kreiranje inovativnih ideja Što je brainstorming… Pročitaj više
Brendiranje u turizmu i konceptualizacija brenda Turistička putovanja postala su neizbježan dio lifestylea. U mnoštvu… Pročitaj više
Što obuhvaća dizajn vizualnih komunikacija brenda? Definicija uspješnog brendiranja i marketinga danas zahtjeva optimalnu vizualnu… Pročitaj više
Osnovni koraci pri stvaranju brenda Izgradnja prepoznatljivog i autentičnog brenda misija je svakog poslovanja, no… Pročitaj više